#MuzyczneŚrody – Sanremo 2015 w natarciu – Giovanni Caccamo

6

Chyba każdy kto mnie zna, wie, że jestem fanem Festiwalu Piosenki Włoskiej, który rok rocznie odbywa się w Sanremo. Dlatego postanowiłem dziś zaproponować Wam piosenkę z tegoż festiwalu. Dokładniej z roku 2015.

5Być może słyszeliście o tym artyście, jeśli nie, to macie okazję zapoznać się z jego pierwszą sanremową propozycją. Piszę pierwszą, bowiem artysta ten wystąpił dwa razy na festiwalowej scenie. Artysta ten to Giovanni Caccamo. Pochodzi z Sycylii, odkrył go muzyk Franco Battiato. Franco znany jest fanom festiwalowo-konkursowej piosenki, gdyż wystąpił w duecie z Alice w 1984 r. w Konkursie Piosenki Eurowizji w Luksemburgu. Młody (ur. 1990 r.), z charakterystycznym delikatnym acz nie słabym głosem, wdarł się szturmem na scenę 65. edycji festiwalu w 2015 r. i zgarną dość sporo nagród. Wygrał całą grupę „Nuove proposte” z piosenką „Ritornerò da te„, otrzymał nagrodę krytyków festiwalu im. Mii Martini (Premio della Critica del Festival della canzone italiana „Mia Martini”, nagrodę”Emanuele Luzzati” i nagrodę Sala Stampa „Lucio Dalla”.

Kiedy zaprezentowano w 2015 r. piosenki „Nuove proposte” Sanremo 2015, od razu wpadła mi w ucho. Mocno kibicowałem i Giovanniemu i piosence. Udało się. Satysfakcja była 🙂

1

Zapraszam więc do nauki wraz z Giovannim. Oprócz tradycyjnego tekstu do uzupełnienia, znajdziecie także krzyżówkę, dzięki której powtórzycie nazwy europejskich państw. Po włosku oczywiście.

Ps. wiecie, że na Sycylii jest też miasto, które nazywa się…Caccamo? Przypadek? 😉

Giovanni Caccamo – tekst piosenki + krzyżówka
Giovanni Caccamo – klucz do piosenki i krzyżówki

Zapisz

3 thoughts on “#MuzyczneŚrody – Sanremo 2015 w natarciu – Giovanni Caccamo

  1. No nie, chyba w myślach mi czytasz z tymi twoimi wyborami. 🙂 W zeszłym tygodniu La Rua, teraz Giovanni … Bardzo mi się też podoba „Non siamo soli”. Ach, to solo na saksofonie 🙂

    Mi też tak jak tobie udało się przewidzieć zwycięzcę Nuove Proposte, ale w zeszłorocznej edycji. 🙂 Niestety, nie był to nikt z moich osobistych ulubieńców.Tak z ciekawości, mogę się spytać komu kibicowałeś w zeszłym roku w Nuove Proposte i czy masz faworyta/faworytkę w tej kategorii w tegorocznej odsłonie festiwalu? Może być faworyt osobisty, może być typ na zwycięzcę, jak wolisz. 🙂 Jestem baaaardzo ciekawa!

    Polubione przez 1 osoba

    1. Jeśli chodzi o Nuove Proposte 2016 to bardzo kibicowałem piosence „Rinascerai”, którą śpiewał Michael Leonardi. Kiedy odpadł, przerzuciłem się na Mahmooda, ale też nie pomogło. W grupie Campioni kibicowałem dwóm piosenkom, „Finalmente piove” (Valerio Scanu) i oczywiście „Nessun grado di separazione” (Francesca Michielin). Jeśli chodzi o ten rok to jeszcze nie specjalnie osłuchałem się z piosenkami z Nuove Proposte, ale póki co moją uwagę przykuła zwariowana piosenka „Cose che danno ansia” (Tommaso Pini), „Ora mai” (Lele) oraz „Nel mare ci sono i coccodrilli” (Braschi)…z tych trzech najprzyjemniej słucha mi się piosenkę o krokodylach w morzu 🙂 Natomiast z Big22 czekam na piosenkę Michelego Bravi, Alessio Bernabei i Francesco Gabbaniego.

      Polubienie

  2. Ja w 2016 również kibicowałam Leonardiemu! 🙂 Od początku miałam jednak przeczucie, że wygra Gabbani, no i się sprawdziło. Po cichu liczyłam też na Miele, ale wszyscy pamiętamy jej historię – od wygranej przez przegraną do bycia gościem, a wszystko to w 24 godziny 🙂 Gdy pozostała tylko czwórka, to trzymałam kciuki za Ermala Metę. Kategoria Campioni była w zeszłym roku wyborowa (Grazie mille, Carlo Conti! :)), ale moje przeczucie było chybione, bo myślałam, że wygra Arisa. Ja również kibicowałam pannie Michielin, ale do listy dodałabym też Giovanniego i Deborę. Nie była to miłość „od pierwszego usłyszenia”, ale występem ostatniego wieczoru totalnie mnie rozbroili 🙂 „Finalmente piove” byłoby fajnym wyborem na Eurowizję, ciekawe jaki wynik osiągnąłby Scanu. Moje specjalne wyróżnienie idzie za to do Zero Assoluto – mamy rok po festiwalu, a „Di me e di te” jeszcze się mnie trzyma 🙂

    Jeśli chodzi o tegoroczne Nuove Proposte, to trochę się wyłamię i napiszę, że moje serducho jest z Francesco Guastim. Rozum za to mówi mi, że wygra Leonardo Lamacchia, co też byłoby super 🙂 Współautorem jego piosenki jest Gianni Pollex, ten od „Straordinario” w wykonaniu Chiary. Nie lekceważyłabym też Maldestro – pozytywnych reakcji na jego piosenkę jest całe mnóstwo. Tommaso jest idealnym kandydatem na nagrodę krytyków 🙂 Jako osoba uzależniona od Twittera bardzo lubię hashtag, którego na nim używa – #nontwitto (patrz: tekst piosenki) 😉 W „Ora mai” bardzo podobają mi się instrumenty dęte, pojawiają się w refrenie po drugiej zwrotce 🙂 W kategorii Campioni jest paru artystów, którzy są zupełnie dla mnie nowi, więc z chęcią poznam ich twórczość. Póki co najbardziej wyczekuję na Ermala Metę i Chiarę, Bardzo jestem ciekawa co wymyślą Clementino, Paola Turci i Alessio Bernabei – Alessio w szczególności, bo to jego trzecie Sanremo z rzędu licząc uczestnictwo z Dear Jack. Ciekawią mnie też Sergio Sylvestre i Elodie, znani z programu Amici. W tej chwili stoją bardzo wysoko u bukmacherów i szczerze to oboje z chęcią zobaczyłabym na tegorocznej Eurowizji w Kijowie!

    Jej, ale się rozpisałam 😦 A miało być krótko! 🙂

    Polubienie

Skomentuj

